چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

حضرت آیت‌الله سبحانی بر ضرورت توجه به تفریحات سالم در کنار فعالیت های علمی طلاب تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له، امروز در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه علمیه حجتیه قم، گفتند: طلاب باید در کنار درس، به تفریحات سالم و بدون گناه بپردازند و خوب است که تفریح با مباحث علمی و تاریخی همراه باشد.

ایشان با اشاره به ضرورت تقسیم بندی کارهای روزانه، افزودند: حضرت علی‌ (ع) می‌فرمایند "مؤمن ساعات خود را به سه بخش عبادت، کار و تفریح سالم تقسیم می کند"، چون اگر انسان دائما کار کند دچار فرسودگی می شود.

 حضرت آیت‌الله سبحانی یاد آور شدند: انسان وقتی خسته می‌شود بهتر است کار را تعطیل کرده  و به تفریح برود، ‌چون دائما کار کردن انسان را خسته می‌کند.

معظم له به سیره علما در داشتن تفریحات سالم اشاره کرده و ادامه دادند: حضرت امام و برخی بزرگان در زمان جوانی به تفریحات سالم می پرداختند؛ زیرااین کار به انسان حیات می دهد.

حضرت آیت الله سبحانی در ادامه به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه یاسین پرداختند و اظهار داشتند: این که قرآن در کنار بیان عذاب دوزخیان، به نعمت های اهل بهشت هم اشاره می کندف به خاطر آن است که بیان عذاب نوعی ترس و دلهره در انسان ایجاد می کند.

معظم له، قیامت را دارای ترس و وحشت عنوان کرده و ابراز داشتند: در قیامت همه مومنان و کافران دچار ترس می شوند و وقتی مومنان وارد بهشت می شوند،  ترس از بین می رود.

حضرت آیت‌الله سبحانی در تفسیر آیه 56 سوره یاسین « هُمْ وَأَزْوَاجُهُمْ فِی ظِلَالٍ عَلَی الْأَرَائِکِ مُتَّکِؤُونَ » گفتند: مراد از ازواج می تواند زن های مؤمن دنیوی یا حورالعین باشد.

ایشان به نعمت های موجود در بهشت اشاره کرده و افزودند: نعمت های بهشتی هم جسمانی است و هم روحانی، نعمت جسمانی شامل همسران شایسته و خوردنی ها است و نعمت روحانی که بالاترین نعمت هم هست درود و رحمت الهی بر مومنان است.

معظم له در بخشی دیگری از سخنان خود به اقسام کثیر السفّر اشاره کرده و گفتند: کثیر السفّر سه قسم دارد یا راننده است، یا سفر لازمه شغلش است و یا یا ناچار است سفر کند، مثلا بیماری دارد که باید مدام به او سر بزند.

ایشان در پایان گفتند: عاق والدین با نافرمانی از پیامبر(ع) و حضرت علی(ع) هم ایجاد می شود، چون پیامبر(ص) فرمود من و علی(ع) پدران امت هستیم.

انتهای پیام  20/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha